21 Δεκεμβρίου, 2024

Ομιλίες - Άρθρα

Επιστροφή
 
+ + -
«Τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι υψηλά, η περιπτωσιολογία περιττή και επιδεχόμενη παρερμηνειών και αλληλοεπικαλύψεων, ενώ αν εφαρμοσθεί σωρευτικά, τότε θα εξοντώσει εμπόρους και παραγωγούς»
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

 

 

 ΗΛΙΑΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ:

«Τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι υψηλά, η περιπτωσιολογία περιττή και επιδεχόμενη παρερμηνειών και αλληλοεπικαλύψεων, ενώ αν εφαρμοσθεί σωρευτικά, τότε θα εξοντώσει εμπόρους και παραγωγούς»


«Σ' ότι αφορά τα έργα του προγράμματος "Αλ. Μπαλτατζής" για το Νομό Τρικάλων, σας λέω με παρρησία ότι τιμωρηθήκαμε από την κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ -ίσως επειδή ανήκαμε στη Νέα Δημοκρατία....,- και ενώ είμαστε οι πρώτοι που καταθέσαμε πλήρεις φακέλους περίπου δεκαπέντε έργων,

ΚΑΝΕΝΑ ΔΕΝ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ στο πρόγραμμα....»


«Αποτελεί θέμα τιμής, για εμάς, η υλοποίηση της δέσμευσής σας κ. Υπουργέ, για άμεση ένταξη των τεσσάρων έργων που σας έχω καταθέσει.

Είναι το ελάχιστο που μπορείτε και πρέπει να πράξετε»

Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του στη Βουλή των Ελλήνων, ο Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ. Ηλίας ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας, στις 27-1-2014, με θέμα «Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών και της υγείας και προστασίας των ζώων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».


Παραθέτουμε την ομιλία του κ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:


http://www.youtube.com/watch?v=Eglbp_gWKtk


Σήμερα πραγματικά συζητούμε ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο που έχει σχέση με την ασφάλεια των τροφίμων, την ποιότητα των τροφίμων και γενικότερα τη διακίνηση των αγαθών.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με πολλή επιμέλεια, έφερε ένα σχέδιο νόμου, το οποίο ενοποιεί τις μέχρι σήμερα υπάρχουσες διατάξεις και εισάγει στο δίκαιό μας ρυθμίσεις που ισχύουν ήδη σε άλλες χώρες. Σίγουρα κάνει πολλά βήματα μπροστά σε ό,τι αφορά στην ποιότητα των τροφίμων.

Βέβαια, σε επιμέρους διατάξεις μπορεί κανείς να έχει ενστάσεις και κυρίως για τις πολλές περιπτωσιολογίες, κύριε Υπουργέ. Είναι τετρακόσιες, πεντακόσιες περιπτώσεις. Θα μπορούσαν αυτές να είναι πέντε παράγραφοι. Παραβάσεις σχετικά με τη νομοθεσία, παραβάσεις σχετικά με την μεταφορά κ.λπ. Τώρα, αυτά τα πρόστιμα θα μπαίνουν σωρευτικά;

Σε τέσσερις περιπτώσεις, εδώ, έχουμε περίπου την ίδια ερμηνεία. Λέμε «η μη τήρηση των απαιτήσεων της ειδικής νομοθεσίας που διέπει την παραγωγή» κ.λπ. Το πρόστιμο είναι από 500 ευρώ ως 60.000 ευρώ. «Η μη τήρηση των απαιτήσεων της ειδικής νομοθεσίας που διέπει την επεξεργασία» είναι πάλι η ίδια περίπτωση. Την έχετε άλλη υποπερίπτωση. Παρακάτω λέει «η μη τήρηση των απαιτήσεων της ειδικής νομοθεσίας που διέπει τα πρόσθετα τροφίμων» είναι άλλη υποπερίπτωση. Στο 11 που λέει «η μη τήρηση των απαιτήσεων της ειδικής νομοθεσίας που διέπει την παραγωγή και διάθεση» είναι άλλη υποπερίπτωση. Σωρευτικά θα λειτουργεί; Για το καθένα μπορούν να μπουν από 2.000 ευρώ –από 500 ευρώ το ελάχιστο για το καθένα- και 240.000 ευρώ αν βάλουμε την ανώτατη ποινή. Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω.

Αυτοί οι τεχνοκράτες που εισηγήθηκαν αυτές τις διατάξεις δεν έχουν κατά νου, ότι αυτό θα το εφαρμόσει κάποιος υπάλληλος, κάποια επιτροπή η οποία θα υπέχει στην ουσία θέση δικαστού εκείνη τη στιγμή; Πρέπει αυτό να το δούμε. Να μην μπουν τόσες υποπεριπτώσεις και να μην δίνουμε τη διακριτική ευχέρεια στα όργανα να επιβάλλουν ποινές και για τη μια και για την άλλη και για την τρίτη περίπτωση που στην ουσία είναι οι ίδιες περιπτώσεις. Αλλάζουμε απλά την ονομασία.

Εγώ είμαι υπέρ της καθαρεύουσας αλλά πρέπει να απλοποιήσουμε λίγο τη γλώσσα. Ας μην χρησιμοποιούμε κάποιες φράσεις που δεν τις καταλαβαίνει ούτε νομικός.

Μεταφράζουμε, για παράδειγμα, μία λέξη από το εξωτερικό, αυτήν τη νόσο των ζώων, άντε να καταλάβει τώρα ο αγρότης ή ο κτηνοτρόφος τι εννοούμε εδώ σε αυτό το νομοσχέδιο. Τη διάβασα και δεν ήξερα τι εννοεί και λέω θα ανοίξω το λεξικό, αλλά δεν τη γράφει ούτε το λεξικό, την ξένη αυτή λέξη που χρησιμοποιείται για μία νόσο των σκύλων. Τέλος πάντων. Αν εννοούμε τη λύσσα, να το βάλουμε ως λύσσα, στα ελληνικά, δεν είναι κακό. Έτσι το λέμε όλοι στην καθομιλουμένη. Γιατί να βάλουμε αυτή την ξένη λέξη; Ποιος το καταλαβαίνει; Ούτε καθηγητές στα πανεπιστήμια δεν το καταλαβαίνουν. Πολλούς καθηγητές μαζεύουμε γύρω, γύρω. Δεν έχω, βέβαια, τίποτα με τους καθηγητές, αλλά οι καθηγητές είναι για να διδάσκουν.

Στα μέλη των επιτροπών κακώς βάζετε τόσους καθηγητές, κύριε Υπουργέ, γιατί ο ρόλος των καθηγητών δεν είναι να είναι μέλη επιτροπών που θα επιβάλλουν πρόστιμα. Αυτό το έργο το έχει αναθέσει η πολιτεία στους δικούς της λειτουργούς και πρέπει αυτούς τους λειτουργούς να τους εμπιστευτούμε. Έχουμε αξιολογότατα στελέχη στην ελληνική περιφέρεια, αξιολογότατα στελέχη στις πρώην νομαρχίες. Ας τα εμπιστευτούμε να στελεχώσουν αυτοί τις επιτροπές σε πρώτο βαθμό στο νομό, σε δεύτερο βαθμό στην περιφέρεια. Δεν χρειάζεται να είναι το Υπουργείο παντού. Ας αποκεντρώσουμε λίγο αρμοδιότητες.

Έρχομαι τώρα σε αυτό το εύρος από 500 ευρώ μέχρι 60.000 ευρώ. Έλεος! Ποιος το εφηύρε αυτό; Δηλαδή, δίνουμε τη διακριτική ευχέρεια να επιβληθεί πρόστιμο από 500 ευρώ μέχρι 60.000 ευρώ; Αυτό είναι εξόντωση. Νομίζω ότι ούτε τα δικαστήρια δεν έχουν το δικαίωμα επιβολής τόσο μεγάλου εύρους ποινών, από τα 500 ευρώ που είναι το πταίσμα, να πάμε στα 60.000 ευρώ, που στην ουσία ούτε στο κακούργημα δεν πληρώνουν τόσο. Μιλάμε για εξόντωση. Θέλω να το δείτε αυτό το εύρος, γιατί στην ουσία μπορεί να εξοντώσει κάποιους, όπως για παράδειγμα έναν επιχειρηματία, καθώς δεν είναι όλοι καλοπροαίρετοι αυτοί που είναι στις επιτροπές.

Εδώ δεν θέλουμε να εξοντώσουμε, θέλουμε να επιβάλλουμε δικαιοσύνη, αλλά δεν είναι δικαιοσύνη να λες από 500 ευρώ μέχρι 60.000 ευρώ και δίνω τη διακριτική ευχέρεια σε ένα όργανο να πει αν θα είναι 600 ευρώ ή αν θα είναι 59.000 ευρώ. Δεν μπορεί να δώσει τέτοια εξουσιοδότηση η Βουλή. Πρέπει να το δείτε αυτό.

Θέλω να δείτε, επίσης, το θέμα των επιλέξιμων βοσκήσιμων εκτάσεων. Είναι μεγάλο πρόβλημα αυτό. Ξέρω ότι δεν είναι δικό σας και προσπαθείτε να το λύσετε, αλλά πρέπει να πιέσουμε, έστω και τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να δείξουν μία ανοχή σε αυτό το θέμα. Πολλοί κτηνοτρόφοι περιμένουν τις εξισωτικές αποζημιώσεις, αλλά στην ουσία δεν θα πάρουν τίποτα γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες αντίστοιχες επιλέξιμες εκτάσεις.

Θέλω να δούμε, κύριε Υπουργέ, και να δείτε το θέμα της ρύθμισης των χρεών των χοιροτρόφων. Είχατε έρθει στα Τρίκαλα, κύριε Υπουργέ, πήγαμε στην Ένωση, ήρθε αντιπροσωπεία των χοιροτρόφων -οι άνθρωποι αυτοί είναι οι μόνοι που παράγουν στην ουσία, μαζί με όλους τους άλλους παραγωγούς, αλλά είμαστε ελλειμματικοί στο χοιρινό κρέας- και αυτοί οι άνθρωποι για χίλιους λόγους, όπως έπεσαν έξω τόσοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, αδυνατούν να πληρώσουν τα χρέη τους. Δεν ζητούν να τους χαριστούν, ζητούν να ρυθμιστούν. Πρέπει το Υπουργείο να είναι πρωτοπόρο σε αυτήν την περίπτωση. Να ρυθμιστούν τα δάνειά τους, να πληρώσουν οι άνθρωποι, αλλά με μικρότερη δόση, έτσι ώστε να αντέξουν τον ανταγωνισμό και να κρατήσουν την επιχείρηση, να διατηρήσουν θέσεις απασχόλησης.

Καταθέσαμε μία τροπολογία για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων στην ΑΤΕ τριάντα Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας και χαίρομαι που την κάνει αποδεκτή το Υπουργείο, γιατί πραγματικά θα δώσει ανάσα στους κτηνοτρόφους που χάνουν το χωράφι τους.

Καλό όμως θα ήταν αυτή τη ρύθμιση να την επεκτείνουμε μελλοντικά και σε άλλους που χρωστούν στην «κακή» ΑΤΕ, γιατί εκεί δεν τους δίνει το δικαίωμα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Το δίνουμε στους αγρότες και είναι πολύ καλό, αλλά πρέπει να κάνουμε κι ένα επόμενο βήμα, κύριοι συνάδελφοι, στους άλλους οφειλέτες της «κακής» ΑΤΕ, όχι να μην πληρώσουν, να ρυθμίσουν όμως τα δάνειά τους, έτσι ώστε να είναι ενήμεροι.

Σε ό,τι αφορά τη φορολογία, καταθέσαμε προτάσεις πάλι τριάντα δύο Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και πιστεύουμε ότι βούληση της Κυβέρνησης και της πολιτείας είναι να είναι δίκαιη η φορολόγηση των αγροτών. Με τον τρόπο που το κάνουμε, δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι δίκαιο, γιατί δεν λαμβάνει υπόψη πολλούς αντικειμενικούς παράγοντες και το γεγονός ότι ο αγρότης είναι πάντα εκτεθειμένος στον ουρανό, στις ακραίες καιρικές συνθήκες, στα έκτακτα καιρικά φαινόμενα.

Για παράδειγμα, είχε καρπούζια ο πεθερός μου και είχαν συνεννοηθεί οι έμποροι να μην του αγοράσει κανένας τα καρπούζια, με αποτέλεσμα να σαπίσουν μέσα στο χωράφι.

Δεν μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αυτά σαν Πολιτεία. Πρέπει επομένως να τον προστατεύσουμε.

Θα πω και ένα τελευταίο, για να κλείσω, κύριε Υπουργέ, που αφορά το θέμα του προγράμματος «Μπαλτατζής» και τα έργα. Ήμουν ο πρώτος Νομάρχης και ήμασταν ο πρώτος Νομός από το 2008 που είχαμε ώριμα 15 έργα για να τα εντάξουμε στο πρόγραμμα «Μπαλτατζής», με πλήρη ωριμότητα μελετών, τεχνικά δελτία. Μόλις ήρθε το ΠΑΣΟΚ το 2009, η κυρία Μπατζελή τιμώρησε το Νομό Τρικάλων επειδή είχε δεξιό Νομάρχη και είχε και Υπουργό τον κ. Χατζηγάκη και δεν εντάχθηκε κανένα έργο στο «Μπαλτατζής» ακόμα στο Νομό Τρικάλων, ούτε ένα χιλιόμετρο υπόγειου αρδευτικού δικτύου.

Είναι μείζον θέμα για μένα και είναι θέμα τιμής, κύριε Υπουργέ. Δεσμεύτηκε ο κύριος Υπουργός που απουσιάζει –και θα του το μεταφέρουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες– να εντάξει τέσσερα έργα έξι εκατομμυρίων ευρώ τώρα από τα 50 εκατομμύρια που πήρε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Θεωρώ θέμα τιμής – επαναλαμβάνω– αυτά να ενταχθούν για το Νομό Τρικάλων. Και θέλω να του το μεταφέρουν οι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Επιστροφή