22 Δεκεμβρίου, 2024

Ομιλίες - Άρθρα

Επιστροφή
 
+ + -
Το πάθος ΒΟΥΛΕΥΤΏΝ του ΣΥΡΙΖΑ να έρθουν μία ώρα αρχύτερα στην εξουσία, που τη βλέπουν όλο να έρχεται και όλο να απομακρύνεται, τους κάνει να είναι αρνητικοί σε πάρα πολλές διατάξεις, που είναι πραγματικά καινοτόμες.
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

 

 

                                                ΗΛΙΑΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ


Το πάθος ΒΟΥΛΕΥΤΏΝ του ΣΥΡΙΖΑ

να έρθουν μία ώρα αρχύτερα στην εξουσία,

που τη βλέπουν όλο να έρχεται και όλο να απομακρύνεται,

τους κάνει να είναι αρνητικοί σε πάρα πολλές διατάξεις,

που είναι πραγματικά καινοτόμες.


Το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατουμένων

που ''φεύγουν'' από τις φυλακές, δεν φεύγουν με απόδραση,

αλλά σαν κύριοι από την πόρτα...

Πρέπει να μάθουμε όλοι, πώς έφυγαν αυτοί οι κακοποιοί και οι τρομοκράτες που είναι σήμερα ελεύθεροι. Ποιοι και πως υπέγραψαν....

Θα έχουμε θύματα και δεν ξέρω ποιοι είναι οι ηθικοί αυτουργοί και ποιοι οι αυτουργοί αυτών των θυμάτων, από αυτούς που αφήσαμε να φύγουν από την πόρτα, σαν κύριοι με τη γραβατα.


Είμαι θετικός στο να δημιουργηθεί ένα Σώμα, στο οποίο θα υπαχθούν όλες οι υπηρεσίες που έχουν σχέση με τη φρούρηση, την κράτηση, τη μεταγωγή κρατουμένων, αλλά είμαι πολύ αρνητικός στην περίπτωση που ως δικαστική αστυνομία εννοούμε μια ενιαία διοίκηση, στην οποία θα υπαχθούν όλοι οι ανακριτικοί υπάλληλοι.


Τα καθήκοντα των εξωτερικών φρουρών οφείλουν να είναι διάφορα των εσωτερικών. Δεν πρέπει να καταργήσουμε ένα θεσμό που δημιουργήσαμε και αποδίδει, επειδή έχουμε στενότητα προσωπικού.


Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων ο Βουλευτής Τριακάλων της ΝΔ, Ηλίας ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξεως & Δικαιοσύνης, στις 19-6-14, με θέμα: Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Ρυθμίσεις Ποινικού και Σωφρονιστικού Δικαίου και άλλες διατάξεις


Παραθέτουμε την ομιλία του κ. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ,

την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.youtube.com/watch?v=uwPk46FTZNA


Ξέρω, ότι εμείς οι Τρικαλινοί, είμαστε από τη φύση μας ευγενείς, ανεκτικοί, μακρόθυμοι και πολυέλαιοι, αλλά να μη φτάνουμε σε σημείο, ώστε να στερείται ο λόγος από τους Βουλευτές και να περιμένουν 5 ώρες στην Επιτροπή, για να μιλήσουν δύο λεπτά. Μην μετατρέψουμε την Επιτροπή σε προνομιούχους και μη προνομιούχους, σε πατρικίους και πληβείους.

Κύριε Υπουργέ, είναι πάρα πολύ καλό το νομοσχέδιο το οποίο φέρνετε και αν δεν υπήρχε η αντιπολιτευτική διάθεση, θα μπορούσαν όλες οι πτέρυγες να το είχαν υπερψηφίσει. Απλά κατανοούμε, ότι το πάθος να έρθουν μία ώρα αρχύτερα στην εξουσία, που τη βλέπουν όλο να έρχεται και όλο να απομακρύνεται, τους κάνει να είναι αρνητικοί σε πάρα πολλές διατάξεις, που είναι καινοτόμες πραγματικά.

Να ξεκινήσουμε, όμως, με κάποιες διαπιστώσεις. Ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατουμένων που ''φεύγουν'' από τις φυλακές, δεν φεύγουν με απόδραση, φεύγουν σαν κύριοι, πάντα από την πόρτα. Γι' αυτό δεν ασχολήθηκε πολύ το Υπουργείο, κύριε Υπουργέ και ακόμα δεν έχουμε τα πορίσματα για να δούμε, πώς έφυγαν αυτοί οι κακοποιοί και οι τρομοκράτες που είναι σήμερα ελεύθεροι. Ποιοι και πως υπέγραψαν, εάν τιμωρήθηκε κάποιος από αυτούς που υπέγραψαν τις άδειες κλπ. Ακόμα δεν έχουμε ενημέρωση. Μένει επτασφράγιστο μυστικό, σαν να μην συμβαίνει τίποτα, θα έχουμε θύματα έξω και δεν ξέρω ποιοι είναι οι ηθικοί αυτουργοί και ποιοι αυτουργοί αυτών των θυμάτων, από αυτούς που αφήσαμε με τη γραβάτα να φύγουν από την πόρτα; Είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει το Υπουργείο να το ξαναδεί, κύριε Υπουργέ. Το λέω καλοπροαίρετα.

Τώρα για τις αποδράσεις. Αν εξαιρέσουμε τις περιβόητες 11 αποδράσεις από τις φυλακές Τρικάλων και εκείνες των φυλακών Κορυδαλλού, δεν είχαμε πολλές αποδράσεις από το σωφρονιστικά καταστήματα, έτσι ώστε να μας πείθουν ότι αν δημιουργήσουμε φυλακές υψίστης ασφαλείας, θα λύσουμε το πρόβλημα. Σας είπα ότι θα αποκλείσουμε αποδράσεις με ελικόπτερο, αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να κλείσουμε τις πόρτες και όχι μόνο τα παράθυρα, ακόμη και τους φεγγίτες.....

Εάν μου επιτρέπετε κ. Υπουργέ και μια παρατήρηση: ακούστηκε κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της Επιτροπής και από τον εκπρόσωπο των αστυνομικών, η ανάγκη να προχωρήσουμε στην ίδρυση δικαστικής αστυνομίας. Πιστεύω ότι υπάρχει μια μεγάλη παρανόηση μεταξύ πολλών, στο τι εννοούμε, λέγοντας δικαστική αστυνομία. Έχω τη γνώμη ότι οι περισσότεροι εννοούν μια ανεξάρτητη υπηρεσία στην οποία θα υπαχθεί το καθεστώς κράτησης και φύλαξης εσωτερικά και εξωτερικά, συν το προσωπικό στα δικαστήρια που θα παίρνει μέτρα κατά τις μεταγωγές κρατουμένων. Εάν εννοούμε αυτό ως δικαστική αστυνομία, κάποιος θα μπορούσε να το συζητήσει καλοπροαίρετα και να το αποδεχθεί. Έχω όμως τη γνώμη, ότι η δικαστική αστυνομία στο εξωτερικό έχει άλλη υφή, άλλη σύσταση και άλλες αρμοδιότητες. Επομένως δεν νομίζω ότι μιλάμε με τους ίδιους όρους όταν λέμε δικαστική αστυνομία και γι’ αυτό πιστεύω ότι θα πρέπει να το συζητήσουμε σε επόμενη συνεδρίαση και φάση, διεξοδικότερα.

Είμαι θετικός στο να δημιουργηθεί ένα σώμα, στο οποίο θα υπαχθούν όλες οι υπηρεσίες που έχουν σχέση με τη φρούρηση, την κράτηση, τη μεταγωγή κρατουμένων, αλλά είμαι πολύ αρνητικός στην περίπτωση που ως δικαστική αστυνομία εννοούμε μια ενιαία διοίκηση, στην οποία θα υπαχθούν όλοι οι ανακριτικοί υπάλληλοι. Επειδή το δικονομικό σύστημα στην Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετικό από άλλες χώρες, δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, διότι θα προκαλέσει τέτοια προβλήματα που κάποιοι ανακριτικοί υπάλληλοι διοικητικά θα υπάγονται αλλού και καθ’ ύλην θα υπάγονται αλλού. Όπως είναι δομημένο το δικονομικό σύστημα με τους γενικούς και τους προανακριτικούς υπαλλήλους και τους ανακριτές που υπάγονται άπαντες στον αρμόδιο εισαγγελέα, πιστεύω ότι λειτουργεί καλώς. Άρα για το καθ’ ύλην αντικείμενο δεν έχουμε πρόβλημα, διοικητικά όμως εάν θέλουμε να υπαγάγουμε όλους τους υπαλλήλους σε ενιαία διοίκηση, να το συζητήσουμε καλοπροαίρετα. Με χωριστές όμως αρμοδιότητες, χωριστά καθήκοντα και απλώς ενοποίηση της διοίκησης.

Είναι θετικό βήμα το αρ.1 με το οποίο δημιουργείται η κεντρική επιτροπή μεταγωγών, παρουσία μάλιστα εισαγγελικού λειτουργού. Πιστεύω ότι αποτελεί ένα εχέγγυο πως δεν θα χρησιμοποιούνται διάφορα κόλπα για να μεταχθούν κάποιοι από το ένα σωφρονιστικό κατάστημα στο άλλο, δίδοντας έτσι την ευκαιρία απόδρασης. Οι περισσότερες αποδράσεις, γίνονται κατά τη διάρκεια των μεταγωγών είτε από το ένα κατάστημα στο άλλο είτε για λόγους υγείας μεταβαίνοντας στο νοσοκομείο. Θετική επομένως αυτή η διάταξη. Θετικό επίσης και το αρ.5 με τα μέτρα επιείκειας, διότι πρέπει να δώσουμε κίνητρα σε κάποιους που θέλουν να βοηθήσουν ώστε να εξακριβωθεί η αλήθεια και σε τελική ανάλυση, για να προβεί κάποιος σε μια τέτοια ενέργεια, πρέπει να έχει και ειδικούς λόγους, προσωπικούς, ευεργετικούς σε ότι αφορά την ποινική και δικαστική του μεταχείριση.

Το αρ.15 για τον επανακαθορισμό των καθηκόντων των εξωτερικών φρουρών, είναι επίσης θετικό και θα πρέπει να γίνει δεκτή επί του αρ.15 η πρόταση που κατέθεσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εξωτερικών Φρουρών, όπως άλλωστε σημείωσαν και πολλοί προλαλήσαντες. Είναι πάρα πολύ καλή η βελτιωτική πρόταση για τη νομοτεχνική διάταξη, όπως επίσης καλή είναι η πρόταση επί του αρ.2 να διαγραφεί η λέξη «εξωτερική» ώστε να μην περιπλέκουμε τα πράγματα. Τα καθήκοντα των εξωτερικών φρουρών οφείλουν να είναι διάφορα των εσωτερικών, διότι δεν μπορεί εκείνος που είναι έξω να μπαίνει μέσα, διότι ο ευρισκόμενος εντός φρουρός, διατηρεί άλλη σχέση με τους κρατουμένους. Δεν πρέπει να καταργήσουμε ένα θεσμό που δημιουργήσαμε και αποδίδει, επειδή έχουμε στενότητα προσωπικού. Προσέξτε το παρακαλώ κ. Υπουργέ, με πολύ κόπο δημιουργήσαμε αυτό σώμα. Όταν ήμουν Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αξιωματικών της Αστυνομίας ήμουν σαφώς υπέρμαχος να δημιουργηθεί αυτό το σώμα, με διακριτά καθήκοντα. Αυτά τα διακριτά καθήκοντα είναι κρίμα να τα καταργήσουμε, επειδή τώρα δεν διαθέτουμε επαρκή αριθμό προσωπικού. Ό,τι δημιουργήθηκε και είναι καλό, είναι κρίμα να το αποδομήσουμε, να το καταργήσουμε και να το καταστήσουμε μη αποτελεσματικό.

Στο αρ.22 είναι πάρα πολύ θετικό που καθορίζεται ένα παράβολο για την άσκηση προσφυγών. Πιθανώς οι ενστάσεις που εκφράστηκαν από την αντιπολίτευση να έχουν μια λογική βάση, θα σας εκθέσω όμως ορισμένα παραδείγματα από τις δημόσιες συμβάσεις: πολλοί οι οποίοι δεν μπορούσαν να πάρουν κάποιον μειοδοτικό διαγωνισμό καθ’ όλα νόμιμο, ασκούσαν προσφυγές επί τούτου ώστε να καθυστερήσουν το έργο και να εκβιάσουν εμμέσως τη διοίκηση. Καλώς τίθενται στο νομοσχέδιο οι συγκεκριμένοι όροι και τα παράβολα, διότι σε όλες τις δημόσιες συμβάσεις πρέπει να γνωρίζει αυτός που θα επιχειρήσει να αποτρέψει ένα έργο επειδή δεν το πήρε νομίμως από το δημόσιο, ότι θα έχει ανάλογες κυρώσεις. Στο αρ.25 εισάγετε κ. Υπουργέ, μια πάρα πολύ θετική διάταξη. Κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα ήθελα μόνον να κάνω την έκκληση να μην καταργήσουμε ένα επιτυχημένο σώμα απλώς για να ενισχύσουμε ένα άλλο. Να σας βοηθήσουμε κ. Υπουργέ, να αναζητήσουμε μαζί και να βρούμε τρόπους ώστε να προσληφθεί προσωπικό για τα σωφρονιστικα καταστήματα και για την εσωτερική φύλαξη. 

Επιστροφή