22 Δεκεμβρίου, 2024

Κοινοβουλευτική Δράση

Επιστροφή
 
+ + -
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ, ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ-ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

 

 

 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ

ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ,

ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ-ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ,

ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΥΝΤΟΠΙΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΑΜΗΛΟΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ 13 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΝΔ

Ερώτηση κατέθεσε ο Ηλίας ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών & Δικτύων, με θέμα: «Καταβολή αντίτιμου διοδίων στους σταθμούς των συνόρων κατά την έναρξη της διαδρομής των αλλοδαπών φορτηγών αυτοκινήτων στη χώρα. Τρόποι αντιμετώπισης σημαντικών προβλημάτων των Ελλήνων αυτοκινητιστών και υποκλοπής του μεταφορικού έργου τους».

Στην Ερώτηση, που υπογράφουν ακόμη 14 Βουλευτές της ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο Μιχάλης ΤΑΜΗΛΟΣ, περιγράφονται τα ποικίλα προβλήματα που προβάλουν απειλητικά για την επιβίωσή του έντονα και πολύπλευρα πληττόμενου από την οικονομική κρίση, χώρου των Ελλήνων αυτοκινητιστών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική οικονομία.


Ανάμεσα στα προβλήματα αυτά, τίθενται υπόψη των Υπουργών τα εξής:

1. Η είσοδος φορτηγών οχημάτων με πινακίδες τρίτων χωρών στη χώρα μας, τα οποία χρησιμοποιούν τους παράδρομους της Εγνατίας οδού με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλου μεγέθους απώλεια εσόδων για το κράτος και αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων λόγω της διέλευσης τους από κατοικημένες περιοχές.

Επισημαίνεται ότι σε όλες τις χώρες τις Ε.Ε. καταβάλλεται το αντίτιμο των διοδίων κατά την έναρξη ή τη λήξη της διαδρομής, κατά την είσοδο ή έξοδο από την χώρα. Η καταγραφή των διελεύσεων γίνεται ηλεκτρονικά, χωρίς να διακόπτεται η κυκλοφορία.

Προτείνουν την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής καταγραφής και την καταβολή ολοκλήρου του αντίτιμου των διοδίων στο συνοριακό σταθμό για την διαδρομή που πρόκειται να διανύσει το αλλοδαπό όχημα.


2. Η παράνομη μεταφορά από αυτοκίνητα τρίτων χωρών έχει πολλαπλασιαστεί σε μεγάλο βαθμό, ξεπερνώντας το 80% με αποτέλεσμα την κλοπή του μεταφορικού έργου από τους έλληνες μεταφορείς.

Προς αντιμετώπισή της, ζητείται να ενισχυθούν τα Μ.Κ.Ε. (Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου).


3. Την τελευταία χρονική περίοδο εντείνεται η πρακτική της παράνομης μεταφοράς από την Ελλάδα προς άλλες χώρες χωρίς άδεια, με χρήση εικονικών τιμολογίων ή δελτίων αποστολής τα οποία εμφανίζουν ως αποστολέα των μεταφερόμενων εμπορευμάτων πρόσωπο ή εταιρία μη έχουσα την έδρα της στην Ελλάδα, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να καταστρατηγηθεί η έλλειψη άδειας μεταφοράς από την Ελλάδα προς τρίτη χώρα, που στην πράξη δεν υπάρχει.

Τονίζεται η αναγκαιότητα ουσιαστικού ελέγχου των προϋποθέσεων για τη διενέργεια κάθε διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς, κυρίως με τον εντοπισμό του είδους των παραστατικών εκείνων τα οποία αποκαλύπτουν τους πραγματικούς εμπλεκόμενους στη μεταφορά και ελαχιστοποιούν τις δυνατότητες εμφάνισης εικονικών αποστολέων ή παραληπτών

4. Μέτρα και πρακτικές που αφορούν τη μέγιστη ποσότητα πετρελαίου την οποία μεταφέρουν τα Ελληνικά φορτηγά. Το ισχύον καθεστώς, πριν και μετά τα σύνορα, προκαλεί δυσμενείς συνέπειες στο εμπόριο για τα Ελληνικά Φορτηγά με τη μορφή αθέμιτων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων υπέρ των άμεσων ανταγωνιστών τους, δηλ. των Φορτηγών Τρίτων Χωρών.

Αυτές οι δυσμενείς συνέπειες έχουν ως αποτέλεσμα άμεση απώλεια εισοδήματος για τα Ελληνικά Φορτηγά, τα οποία είναι τα πλέον κατάλληλα να μεταφέρουν προϊόντα, τηρώντας όλες τις κανονιστικές διατάξεις, πέραν των συνόρων της Ελλάδας προς τρίτες χώρες.

Προτείνετε να κινηθεί διαδικασία κατά της Τουρκίας, σύμφωνα με τη Συμφωνία της Άγκυρας και τη Συμφωνία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου προκειμένου η Τουρκία να καταργήσει τα μέτρα και τις πρακτικές που δημιουργούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό.


5. Λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και αύξησης του κόστους δρομολογίων, αρκετοί Έλληνες αυτοκινητιστές έχουν διακόψει τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα και έχουν συστήσει ατομικές επιχειρήσεις ή εταιρίες σε Βουλγαρία, Κύπρο, Γερμανία χώρες μέλη της Ε.Ε, όπου δραστηριοποιούνται με αυτοκίνητα ταξινομημένα στη Βουλγαρία και άλλες χώρες, ασκώντας ουσιαστικά το ίδιο μεταφορικό έργο, αλλά με πολύ φθηνότερο μισθολογικό, ασφαλιστικό, φορολογικό κτλ. κόστος.

Συνέπεια, αυτών είναι ότι κατά τρόπο παράνομο γίνεται κατορθωτό να επιτελείται μία εκτεταμένη μεταφορική δραστηριότητα με φθηνό κόστος, που επιτυγχάνεται χάρη σε μεθόδους όπως οι παραπάνω, σε βάρος των νομίμως συμπεριφερομένων Ελλήνων αυτοκινητιστών, πράγμα το οποίο συμβάλλει στον αθέμιτο ανταγωνισμό εναντίον τους, στην υποκλοπή του μεταφορικού τους έργου και την επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης, όταν είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι από την παρατεταμένη διεθνή ύφεση και κρίση πρώτιστα πληττόμενος είναι ο κλάδος των Ελλήνων μεταφορέων. 

Επιστροφή